Case study teaching - Linking experience from the region with professional know-how
DOI:
https://doi.org/10.14712/18023061.340Abstract
V posledních desetiletích se stále více diskutuje o tzv. „třetí roli“ vysokých škol, která je založena na vyšším vědomí společenské odpovědnosti a spočívá v jejich zvýšené interakci s jinými společenskými subjekty (Ferrer-Balas et al., 2009). Univerzitní výzkum i samotné vzdělávání se skutečně přibližně od druhé poloviny 20. století odklání od modelu čisté vědy aplikované v praxi a směřuje stále více do oblasti inovací a celkového rozvoje společnosti. To se děje různým způsobem; jednou z možností je zapojení těchto akademických institucí do dění v regionu ‑ uplatnění expertizy, kterou disponují, k podpoře procesů souvisejících s jejich odborným zaměřením a směřujících k udržitelnosti či jiné celospolečenské vizi realizované v konkrétním místě. Vytvářejí se tak regionální sítě spolupráce, která se odehrává napříč různými sektory a všem zúčastněným přináší nové poznatky, zkušenosti, příležitosti k výzkumu či jiným aktivitám.
Downloads
References
Dlouhá, J. (2008). Networking European Universities through e-learning (reviewed text). Envigogika, 3(1). doi:http://dx.doi.org/10.14712/18023061.372
FERRER-BALAS, D., BUCKLAND, H., de MINGO, M., 2009. Explorations on the University's role in society for sustainable development through a systems transition approach. Case-study of the Technical University of Catalonia (UPC). Journal of Cleaner Production 17(12), 1075‑1085.
REED, M. S., EVELY, A. C., CUNDILL, G., Fazey, I., GLASS, J., LAING, A., NEWIG, J., PARRISH, B., PRELL, C., RAYMOND, C., and STRINGER, L. C.. What is social learning? Ecology and Society 15(4): r1. 2010. [online] www: http://www.ecologyandsociety.org/vol15/iss4/resp1/