Analýza průřezového tématu Environmentální výchova v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání
Obsah hlavního článku
Abstrakt
Stažení
Metriky
Podrobnosti článku
Reference
AJZEN, Icek. The Theory of Planned Behavior. Organizational Behavior and Human Decision Process. 1991, vol. 50, p. 179-211. 0749-5978
ARDOIN, Nicole M. Sense of Place and Responsible Behavior: What the Research Says. [online] Yale School of Forestry and Environmental Studies. [Cit. 2009-02-01]. Dostupné na http://www.naaee.org/conferences/biloxi/n_ardoin_3_10008a.pdf
BENNETT, Dean B. Evaluating Environmental Education in Schools. A practical guide for teachers. [online] UNESCO-U NEP, Division of Science, Technical and Environmental Education, 1989. Available at http://unesdoc.unesco.org/images/0006/000661/066120eo.pdf
DISINGER, John F. Environment in the K-12 Curriculum: An Overview. InWILKE, Richard J. Environmental Education. Teacher Ressource Handbook. A Practical Guide for K-12 Environmental Education. Thousand Oaks: Corwin, 1997. p. 23-44.
DLOUHÁ, Regína. Analýza Rámcového vzdělávacího programu pro gymnaziální vzdělávání z pohledu globálního rozvojového vzdělávání. Praha: Člověk v tísni, 2004. Dostupné na http://www.varianty.cz/download/doc/stats/GrvE.pdf
Does Your Project Make a Difference? [online] Sydney: Department of Environment and Conservation, 2004. [Cit. 2008-07-20]. Dostupné na http://www.environment.nsw.gov.au/resources/community/projecteval04110.pdf
EMMONS, Katherine M. Perspectives on Environmental Action: Reflection and Revision Through Practical Experience. Journal of Environmental Education, 1997, vol. 28, no. 1, p. 34-44.
Excellence in Environmental Education - Guidelines for Learning (Pre K-12). North American Association for Environmental Education, 2004. [Cit. 2008-07-21]. Dostupné na http://www.naaee.org/npeee/learner_guidelines.php
HINES, Jody M.; HUNGERFORD, Harold R.; TOMERA, Audrey N. Analysis and Synthesis of Research on Responsible Environmental Behavior: A Meta-Analysis. The Journal of Environmental Education, 1986-7, Vol. 18, Iss. 2, p. 1-8. ISSN 0095-8964.
Hodnotící tabulka [interní dokument]. Praha: SSEV Pavučina, 2008.
HOGAN, Christine. Practical facilitation. A toolkit of techniques. London: Kogan Page, 2003. ISBN 0-7494-3827-4.
HORNOVÁ, Karolína. Environmentální výchova jako průřezové téma vzdělávacích programů pro ZŠ a nižší stupně gymnázia. [Bakalářská práce]. Praha: Univerzita Karlova, 2006. Dostupné na http://web.natur.cuni.cz/kudbi/soubory/prace_didaktika.pdf
Hungerford, Harold; Peyton, Ben R.; Wilke, Richard J. (1980) Goals for Curriculum Development in Environmental Education. The Journal of Environmental Education, Vol. 11, Is. 3, p. 42-47.
Hungerford, Harold R.; Volk, Trudi L. (1990) Changing Learner Behavior Through Environmental Education. The Journal of Environmental Education Vol. 21, Is. 3, p. 8-21
Kim, K. O. (2003). An inventory for assessing environmental education curricula. The Journal of Environmental Education, 34(2), 12-18.
KOHÁK, Erazim. (2006) Zelená svatozář. Praha: Slon
KOŽOUŠKOVÁ, Andrea. Environmentální přístup ke vzdělávání na 1. stupni základní školy. [Diplomová práce]. Brno: Masarykova univerzita, 2007.
KVASNIČKOVÁ, Danuše. Výroční zpráva Klubu ekologické výchovy. [Cit. 2008-07-20]. Dostupné na http://www.generalhonza.wz.cz/vz2007.pdf
MÁCHAL, Aleš; ČINČERA, Jan; DAŇKOVÁ, Lenka; BROUKAL, Václav. Ekopedagogovo osmero 2007. [Interní materiál]. Praha: Pavučina, 2008.
Marcinowski, Thomas. Assessment in Environmental Education. In WILKE, Richard J. Environmental Education. Teacher Ressource Handbook. A Practical Guide for K-12 Environmental Education. Thousand Oaks: Corwin, 1997.
Metodický pokyn MŠMT k zajištění environmentálního vzdělávání, výchovy a osvěty. Praha: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy, 2008.
Metodický portál RVP [online]. Praha: Výzkumný ústav pedagogický, 2005-2009 [Cit. 2009-02-10]. Dostupné na http://www.rvp.cz
Mogensen, Finn. Environmental education - development and evaluation [online]. The Royal Danish School of Educational Studies. [Cit. 2004-06-21]. Dostupné na http://nibis.ni.schule.de/~beckmann/health/booklet/ee_start.htm
MOSELEY, Christine. Teaching for environmental literacy. The Clearing House, Vol. 74, 2000, Iss. 1., pg. 23-24. ISSN 0009-8655.
Östman, Leif; Öhman, Johan. Selective traditions within Environmental Education. Durban: World Environmental Education Congress, 2007.
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělání. Praha: Výzkumný ústav pedagogický, 2007.
Sdružení TEREZA Ekoškola. Kritéria pro získání titulu Ekoškola. [online] [Cit. 2008-08-02]. Dostupné na http://ekoskola.cz/images/stories/materialy/kriteria.pdf
SELLERS, Jennifer. Goals. In MEERA Evaluation Glossary. [online] . Dostupné z URL http://meera.snre.umich.edu
Schueller, S. K.; Yaffee, S. L.; Higgs, S. J. ; Mogelgaard, K.; DeMattia, E. A. Evaluation Sourcebook: Measures of Progress for Ecosystem- and Community-Based Projects. Ann Argot: Ecosystem Management Initiative, University of Michigan, 2006.
SIMMONS, Bora. Designing Evaluation for Education Projects. [online] Office of Education and Sustainable Development. [Cit. 2008-06-25] Dostupné na http://wateroutreach.uwex.edu/use/documents/NOAAEvalmanualFINAL.pdf
SIMMONS, Bora et. al. NONFORMAL Environmental Education Programs: Guidelines for Excellence. North American Association for Environmental Education, 2004. Dostupné na http://naaee.org/npeee/nonformal/nonformalguidelines.pdf
STERN, Paul C. Toward a Coherent Theory of Environmentally Significant Behavior. Journal of Social Issues. Vol. 56 (2000), n. 3, p. 407-424. ISSN 0022-4537.
STERN, Paul C.; DIETZ, Thomas; TROY, Abel; Guagnano, Gregory A., KALOF, Linda. A Value-Belief-Norm Theory of Support for Social Movements: The Case of Environmentalism. Human Ecology Review. Vol. 6 (1999), n. 6, p. 81-97. ISSN 1074-4827.
VOLK, Trudi. L. Integration and Curriculum Design. In WILKE, Richard J. Environmental Education. Teacher Ressource Handbook. A Practical Guide for K-12 Environmental Education. Thousand Oaks: Corwin, 1997. p. 45-76.
Vyhláška č. 317/2005 Sb. o studiu k výkonu specializovaných činností.
ŽÁRSKÁ, Magdaléna; ERMLOVÁ, Mariana; KUPKA, Ondřej; KLÁPŠTĚ, Petr; ZAJÍC, Jiří; ŠANTORA, Roman. Jak pracovat se stezkou. Praha: Junák, 2008. ISSN 1210-9827.